Events Vrij Maldegem

Ook tweede VR-Stream Marathon is een succes

Knesselare – Robbe Verburgh (20) van VR-Stream en Gianni Focquaert (25), die we beter kennen als Flavour Drop, sloegen de handen opnieuw in elkaar. Na een eerste marathon werd dit weekend met de ondersteuning van artist and event agency Kurious, Red Bull en Bacardi een tweede livestreammarathon op poten gezet. Ze streamden in totaal 31 uur met 22 acts en een paar duizend kijkers.

Line-up om van te dromen

“We zijn trots op de line-up die we hebben kunnen samenstellen. Het is een line-up waarvan we alleen maar konden dromen.”, zegt het duo. “Er stonden enkele artiesten van de Kurious-familie op de affiche zoals Amber Broos en Pegassi die vorige keer ook aanwezig waren, aangevuld met deejays waarvan we vonden dat ze in het rijtje pasten voor deze marathon, zoals Voltage, DJ White Chocolate en Audiowave.” Andere headliners van dit online festival waren Jolien Roets en Soul Shakers. “Op één dag tijd hebben we alle deejays kunnen vastleggen, wat in normale tijden niet mogelijk zou zijn.”, zegt Gianni.

Groter en beter

“We hebben nu meer werk in de voorbereiding en productie gestoken dan bij de eerste marathon.”, vertellen Robbe en Gianni. “We hebben meer gelet op de details. Deze keer hebben we ons terrein wat aangekleed. Zo staan er bijvoorbeeld planten om de festivalvibes tot leven te brengen. Ook al is er geen publiek, zo is er toch iets meer sfeer.”, gaan ze verder. “Er is dag en nacht doorgewerkt om het eindproduct dat we wilden brengen te verbeteren. We hebben het niveau hoger gelegd dan de eerste keer en dat wordt geapprecieerd door de kijkers.”

Robbe Verburgh (Foto: Moments of Colour)

Livebands

Op zondag werd de stream afgesloten met drie livebands. “We hebben iets gedaan wat in België nog niet vaak professioneel gedaan is, behalve bij Studio Brussel misschien.” HYPER !, BOSKAT en The Lighthouse kwamen langs om een liveoptreden te geven. The Lighthouse is de winnaar van De Nieuwe Lichting, de muziekwedstrijd van Studio Brussel, en stonden al op onder meer Pukkelpop en enkele buitenlandse festivals. “Hun mengpaneel moest groter zijn dan wat wij voorzien hadden, dus dat was wel een uitdaging.”, vertelt Robbe.

The Lighthouse (Foto: Thibault Debaene Fotografie)

Doodop

“Omdat we deze keer meer werk en tijd ingestoken hebben in de organisatie en voorbereiding, is het vermoeiender. We waren op de eerste dag al doodop, maar de muziek en de mensen die je leert kennen of terugziet geven je een energieboost waardoor we het hele weekend konden blijven doorgaan.”, vertellen ze. “De reacties die we krijgen van artiesten en kijkers maken het allemaal de moeite waard.”